dinsdag 2 september 2008

Nobele Wilden bezoeken Anja

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/wp-content/uploads/2008/08/khaled-thuis-6.jpg


Vanochtend was mijn huis in diepe rust, de diepe rust van innig slapende mensen. Doodop. Ondanks alle vreemde geluiden van trams slapen ze hier beter: helicopters in de lucht betekenen hier geen onheil. De poezen kwamen vaak bij mijn langs met vraagtekens boven hun kopjes, die ik moeiteloos kon lezen: het hele huis ligt vol met Palestijnen, is dat de bedoeling? Blijven die hier? Ik zei ze dat ze maar een baan moesten zoeken bij het IND. Stelletje xenofoben

Lees het hele verhaal.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ah, Lodewijk. Zie daar een kamer vol boeken, en een mini-hypeje over nare mensen op Schiphol.
Uit al dat gelees is blijkbaar geen wijsheid ontstaan.
Verongelijktheid is een onweerstaanbare state of mind .
Weet je waar ik nog mismoediger van werd, die sentimentele reacties op dat blog.
En geloof me, ik wil Frans Bauer niet beledigen, maar die kritiekloze aanhankelijkheid , die vigilante verdediging !
Jasses,

Marie-José

Lodewijk Nasser zei

Dag MJ.

Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt! Bij deze verleen ik je de status van vaste stamgast.

Die sentimentele reacties vind ik altijd hilarisch. Anja zegt: kijk mij eens de wereld verbeteren.

En anderen moedigen haar daarbij aan. Het heeft iets pathetisch.

Anja smachtgewoon naar een schouderklopje.

Anoniem zei

Ha Lodewijk, dank voor je welkom en mijn gereserveerde plek.Ik klim op mijn high horse, en als stamgast zal ik je blijven voorzien van caustic comments.

Dat Anja naar een schouderklopje smacht is niet meer dan menselijk. Heb ik ook last van. Maar het wordt een beetje griezelig als je een hype weet te ontwikkelen die oorzaak en gevolg omkeert.
Ooit vond ik in de ramsj, toen nog bij Scheltema, Holkema en Vermeulen, " Women who love men who kill", van Sheila Eisenberg.
Eyeopener Lodewijk, en als ik eenmaal wakker ben kan niemand me meer in slaap sussen.

Verheug me op nog veel meer uitwisseling, en ik beloof je ook dat ik naar Daffy luister, maar hem niet het podium geef.
Deal ?

MJ

Anoniem zei

Oeps, Daffy is onlosmakelijk een deel van mezelf, ik reduceer mijn belofte tot zelfrefectie.

Anoniem zei

Zucht, zelfreflectie !
Passion wipes out punctuality.

MJ

Lodewijk Nasser zei

Dank MJ.

Je bent mijn vleesgeworden schouderklopje.

LN