woensdag 24 september 2008

Arnold Karskens is een patriot!





Lodewijk Nasser 24 september 2008

Zelf reageer ik niet zo vaak op wat anderen schrijven. Allereerst omdat ik daar een dagtaak aan zou hebben. Ten tweede, omdat ik anderen met wie ik het podium deel niet wil afvallen en ik pluriformiteit hoog heb zitten. Volwassen mensen moeten het een zijn oneens met elkaar te zijn. Dat is bovendien ook heel liberaal. (Citaat geleend van Stan de Jong).

Toch, of beter gezegd daarom, wil ik blijk geven het niet eens te zijn met Mark Evers, die, als het aan hem lag, Arnold Karskens het zwijgen op te leggen. Vooral omdat het voor mij een fundamenteel punt betreft.

Daar wil kort over zijn:

Ik denk juist dat wij kritische journalisten, zoals Karskens, moeten omarmen. Het is één van de weinigen die vraagtekens durft te plaatsen bij de Goed-Nieuws-show van Defensie. U weet wel; waar hoorden wij eerder soortgelijke onwaarheden? Zo zou euro zou niks duurder maken, de JSF zou binnen de begroting passen, net als de Betuwelijn, Legiolease, de oorlog in de Balkan, het Studiehuis, de zegeningen van de multiculturele samenleving, de huidige kredietcrisis, de religie van vrede, de oorlog in Irak, om er maar een paar te noemen.

Allemaal thema's waar in mijn optiek de media op één oor lag en waar de nadelige gevolgen uiteindelijk zijn afgewenteld op de hardwerkende burger c.q. belastingbetaler.

Wie die als eerste aankaart, is meestal een klokkenluider die beschimpt wordt om zijn opvattingen. Maar de geschiedenis heeft klokkenluiders maar al te vaak gelijk gegeven.

In een democratie moeten wij (sowieso) onze leiders met de nodige wantrouwen bejegenen. Het welbekende cliché dat macht de neiging heet te corrumperen, blijkt iedere keer weer bewaarheid te worden.

Een kritische en pers is een essentiële voorwaarde voor het floreren van de open samenleving, omdat zij meestal als eerste misstanden aan de kaak stelt aan een groot publiek. Het is de welbekende waakhond. Zelf las ik afgelopen zomer What Happened van Scott McClellan, de voormalig White House Press Secretary. Als voormalig grootse verdediger van het beleid van Bush, fulmineert hij nu tegen zijn ex-werkgever en de media. die in zijn ogen hem veel kritischer had moeten ondervragen.

Je bent in mijn ogen dan ook een echte patriot als je tegen de stroming op durft te zwemmen, met afwijkende maar goed onderbouwde punten. Wie het niet met Karskens eens is, zou ook in de pen moeten klimmen om zijn ongelijk te bewijzen. Wie hem daarentegen het spreken willen beletten, voelt zich kennelijk gekrenkt door zijn argumenten.

Het is niks voor niks dat Thomas Jefferson al in 1787 zei: " Als ik de keus had tussen een overheid zonder een vrije pers of een vrije pers zonder overheid, koos ik meteen voor het laatste."


I couldn't agree more.


Lodewijk Nasser

27 opmerkingen:

Anoniem zei

"En moet deze man (Arnold Karskens) niet gewoon voor hoogverraad worden vervolgd en voor het aanzien van zijn vrouw en dochter worden opgehangen? Ik denk van wel." Aldus Mark Evers.
Heer Mark, vanaf nu is het goed te weten dat u een in en in slecht mens bent en niet geïnteresseerd in een andere visie dan uw eigen fanatiek-dogmatische gelijk.
Ik wens u oprecht een lang doch ongelukkig leven.

Anoniem zei

@anoniem 24september 19:34

Anoniem je bent zeker een nazaat van een NSB.Bij de moslims bent je een ONGELOVIGE HOND.

Lodewijk Nasser zei

@Anoniem,
Ik moet erg lachen om je opmerking, maar vergeet niet Evers een hyperbool gebruikt, die niet zo ver gezocht is.

Sta er bij stil dat de standaardpraktijk is van de religieuze studenten van de godsdienst van vrede.

In grote lijnen steun ik het betoog: ik heb een broertje dood aan alle zelfhatende Westerlingen.

Alleen verbind ik er niet dezelfde conclusie aan: anderen het zwijgen willen opleggen.

Dat vind ik getuigen van een groot Timo-Eekhoudt-gehalte: bepalen voor anderen wat goed voor ze is.

Anoniem zei

Anja meulenbelt kreeg de prijs eerder? dan zou ik de prijs niet eens AANNEMEN!
alles wat anja de moslimhoer meulenbelt aangeraakt heeft STINKT namelijk naar ISLAM

in afghanistan hebben wij niets te zoeken. Zet het leger in, om de islamofacisten uit ONS land te knuppelen!

Anoniem zei

De man vereenzelfig zich zelf met de Taliban, en hij zou een patriot zijn?Hij veraad de soldaten die tegen de Taliban vechten, en je noemt hem patriot?
Vroeger stellen ze zulke mensen voor het vuur peleton.en worden mors dood geschoten.Maar jij noemt hem een patriot?Wat is met jouw gebeurd Lodewijk?

Anoniem zei

Ja, lodewijk, hoe voel jij je, onze mensen SNEUVELEN daar hoor...

Stel, je kan 1 nederlander redden, door 100 afghani 'random' af te knallen, zou je het dan doen?

Ik zonder aarzeling, maar ja, ik ben dan ook, EEN PATRIOT

Jij bent bereid een druppel nederlands bloed in te ruilen, voor een druppel moslimbloed, omdat in jouw visie, alle bloed evenveel waard is... De 'homouniversalis'-houding, zeg maar.

Ik ben van mening, dat er geen druppel nederlands bloed meer mag vloeien, en ik ben bereid AL het moslimbloed daarvoor de woestijn in te laten lopen, omdat ik een PATRIOT ben

Trek het leger terug, waarom zou een nederlander zijn leven wagen voor een moslim?

laat ze ONS land zuiveren, van de islamofacisten en hun achterban!

Wat wij nodig hebben, is een militaire COUP, die de invasie van de islamofacisten STOPT. Deze overheid is daar duidelijk NIET toe in staat: roep de NOODtoestand uit!

(o ja, lodewijk, ik heb nog een mooie lamp hier, die van jouw familie schijnt geweest te zijn, wil je hem terug? hij is van een of ander soort leer gemaakt, heel kunstig! naast je staan 99 doden, jij moet voor hen leven, word strijder, lodewijk, doe de islam, wat ze jouw familie hebben aangedaan, neem je wraak, op de islam, blijf niet langer weerloos staan, SLA TERUG)

Anoniem zei

De oproep om iemand op te hangen is schokkend. Het HVV zou zich moeten schamen een dergelijk artikel tot oproep van geweld tegen andersdenkenden te plaatsen..
Het is de grens die je in een gezonde discussie niet over mag gaan..

Verder heeft Karstens gelijk door het leven van een afghaan gelijk te stellen aan die van een Nederlands soldaat..Ik heb altijd gedacht dat de gelijkheid van het individu bij geboorte de kerngedachte van de westerse vrijheid was..
Fuck Islam is een gevaarlijke idioot en frustro die tot moord in staat is. Eigenlijk is hij hetzelfde als datgene wat hij bestrijdt.

Anoniem zei

'Fuck Islam is een gevaarlijke idioot en frustro die tot moord in staat is. Eigenlijk is hij hetzelfde als datgene wat hij bestrijdt.'

Dus u vind de islam net zo gevaarlijk en gewelddadig, maar zou alleen tegen MIJ optreden, als ik hetzelfde gedrag vertoon?

wow...

hoe wilde jij dan de islam bestrijden? subsidie? bloemen, respect misschien?

Anoniem zei

Smeets,
wat is er onlogisch, aan iemand die het geweld van de islam met geweld wil stoppen?

immers, ben je niet bereid, het geweld van de islam, desnoods met geweld, te stoppen, dan wint het geweld van de islam toch gewoon? en dat is toch geen 'goede' uitkomst?

en je ziet toch ook, dat de overheid het niet aankan? dat wij het, in beginsels, ZELF kunnen opknappen? net als de serviers gedaan hebben?

doe als ghandi: trap de moslims het LAND uit

Anoniem zei

Beste Fuck Islam,

Ik treedt tegen IEDEREEN op die een gevaar is voor de vrijheid van meningsuiting en de individualiteit van ieder mens. Ongeacht geloof, ras, sexe en afkomst.

Ik zet niemand tegen de muur en doe ook niet aan bloed vergelijken..Daarom ben jij een gevaar voor de westerse samenleving. Een manier van denken die vorige eeuw 100 miljoen mensen de dood heeft ingejaagd, met als dieptepunt de industriele vernietiging van joden.
Dat heb ik de Islam nog steeds niet zien doen.

Anoniem zei

@smeets

'Dat heb ik de Islam nog steeds niet zien doen.'

dan wachten we daar geduldig op.

Anoniem zei

Gelukkig staat 'arnold karskens, de moslimvriend, is een patriot' niet meer op het vrije volk!

Iedereen die bereid is nederlands bloed te laten vloeien, om moslimbloed te sparen, is een landverader

Anoniem zei

Fuck Islam,

Ik denk dat Karskens meer ballen in een rimpel bezit dan jij in je heel leven zult bezitten.

Verder ben ik benieuwd hoe je dat voorstelt.. Iedereen met een fout uiterlijk preventief ruimen..en iedereen die tegen "onze" jongens zijn tegen de muur zetten...
Censuur op het VRIJE volk..??? ha ha.

Ik blijf erbij. Je bent een gestoorde idioot..Maar tja, misschien schop je het nog ooit tot kampbeul als de omstandigheden het toelaten..Minkukels die ineens ook wat macht bezitten..

Anoniem zei

@smeets

jouw facade is ook snel weg zeg

nu laat je je wel erg kennen: geen argument meer te bespeuren, alleen nog maar jij-bakken...

'jij bent slecht!' case closed
lekker makkelijk heh? 'smeets'? gewoon, iedereen, die anders denkt, als onmens bestempelen.

Jij ontstijgt het nivo 'marcel 'jij bent een onmens!' van dam' niet, maar als jij je lekker voelt bij het rondwentelen in superioriteitsgevoel: ga lekker je gang! wat ben ik? een ONDERmens? hahaha!

'Verder ben ik benieuwd hoe je dat voorstelt.. '

nou, gewoon, NEDERLAND voor de NEDERLANDERS. wel eens van MAROKKO gehoord? zouden, ik denk maar hardop heh, de marokkanen niet beter, ehm... wacht.. ehm.. naar marokko.. zoiets? met een vliegtuig? een boot?

Moeilijk heh? denken?

-dubbele paspoorten afschaffen
-buitenlanders met een strafblad uitzetten
-de islam verbieden (zoals de kkk ook verboden is)
-alle subsidies aan de islam intrekken (scholen, tv, etc)
-nieuwkomers die binnen tien jaar uitkering trekken weer uitzetten
-net als in denemarken de hele familie uitzetten, als eentje crimineel word

moet jij eens kijken, hoe snel het weer FIJN leven word in nederland! heel VREDIG ook!

ken jij ghandi? wat vind je van hem? kan jij mij vertellen, hoe hij de engelsen wegkreeg? en, wat zijn oplossing was, aangaande de islam?

klopt het, dat ghandi, de meester van het geweldloze verzet, die net een wereldmacht uit zijn land had verjaagt, met een bosje bloemen, tot deze oplossing kwam:

'met de islam is niet samen te leven in vrede, de enige manier om vrede te hebben met de moslims, is wij hier, en de moslims daar'

en zo zijn pakistan en bangladesh ontstaan.

Nu is er nog oorlog: in kasjmier. Maar ja, daar is de scheiding dan ook niet radicaal genoeg doorgevoerd, daar zijn nog moslims, en (de boedhisten in thailand kunnen je het ook vertellen), waar moslims zijn, is oorlog, met de niet-moslims.

ISLAM=FACISME beste 'smeets'

alleen ben ik bereid te doen, wat ik kan, om mijn land te vrijwaren van het islamofacisme, en jij ben jij te beroert om je poot op te lichten om je land te redden.

Maar owee, als er moslimbloed dreigt te vloeien. Dan sta jij klaar.

Landverader. Ik spuug op je.

Lodewijk Nasser zei

@ Brullia/FuckIslam,

Iemand van landverrader beschuldigen getuigt zelf niet van vaderlandsliefde.

Ik verdedig hier Westerse waarden. Dat zijn ondermeer rationalisme, zelfkritiek, de onbaatzuchtige zoektocht naar waarheid, de scheiding tussen kerk en staat, de heerschappij van het recht en gelijkheid onder de wet, de vrijheid van geweten en meningsuiting, mensenrechten en de democratische rechtstaat.


Zie http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6561

Allemaal waarden die ons in mijn ogen superieur maakt. Zoals Paul Cliteur eens schreef: "Mensen zijn gelijkwaardig, maar juist daarom kunnen culturen het niet zijn: culturen die mensen als ongelijk beschouwen, verknechten, verlagen, of monddood maken zijn inferieur aan culturen waarin mensen gelijk zijn en individuele vrijheid genieten."

De vraag is hoe wij de religie van vrede een halt kunnen roepen, juist omdat het zo haaks staat op die waarden, zonder die waarden zelf overboord te gooien.

Dat vereist discipline, denkvermogen en moed.

Anderen het spreken willen beletten of hun loyaliteit in twijfel trekken, getuigt weer van impulsiviteit, ideeënarmoede en lafhartigheid.

Anoniem zei

@lodewijk nasser
ik heb me er al eerder groen en geel aan ge-ergerd, maar nu loopt het de spuigaten uit:

Beste lodewijk.

IK MAAK GODVERDOMME ZELF WEL UIT, HOE IK MIJN STUKJES ONDERTEKEN, LUL

Een prettig leven verder nog. Mij zul je hier niet meer zien.

Lodewijk Nasser zei

Wij zullen je missen Brullio, vooral die scherpte, humor, sociale vaardigheden, overredingskracht, zelfrelativering en intellect.

Mocht je ooit de opiniepagina's van de Trouw vol schrijven, dan zal ik mijzelf trots op mijn borst kloppen en denken: dat die ooit op mijn forum is geweest.

Anoniem zei

is dat nou 'schmieren'?

als jij in de spiegel kijkt, lodewijk, geloof jij jezelf dan nog wel?

leugenachtige kruiperige kankerhond

waarom zou ik trouwens in een kutkrant als de 'trouw' schrijven?

je weet wat een 'uitvinder' is? die vind dingen uit. Inderdaad.

Ik ben een 'afvinder'. ik vind dingen af. Wie het eerst roept 'de langspeelplaat is overbodig geworden!' dat spelletje, misschien ken je het: nu verklaar ik de cd/dvd dood (er zijn immers grotere usb-stikkies), kijken wanneer de goegemeente me volgt.

Prima! ok, naast het overbodig verklaren van de islam, verklaar ik ook de krant als overbodig: je hebt tegenwoordig een sneller medium: internet! en daar hoeven veel minder bomen voor dood! en ik hou van bomen! dus....

Ik ben een sloper. Slopers hoeven niet beleefd te zijn, die willen alleen maar dingen snel afbreken, en naar het volgende 'probleem' gaan.

Een tand trek je ook niet 'beleefd' uit, maar 'snel' en 'met gepast geweld'. 'sociaal' zijn is dan ook net zo belangrijk voor mij, als de kleur van mijn shovel. Het effect telt, all else is sideshow.

het enige wat jij doet is praten praten, praten. Ik snap dat wel, waarom jij een 'endlosung' in de weg staat, waarom jij niet TEGEN besnijdenis bent: jij bent een jood!

dat is het rare: omdat joden afgeslacht worden door de moslims, ben je van nature tegen moslims. Maar je bent wel tegen een endlosung. Zoals met de joden is gebeurt. want dat gun jij niemand.

daarom ben jij een landverader met vertragingslontje.

in the end, zal jij een shoa-tegen de islam verhinderen. en iedereen die de endlosung met de islam in de weg staat, is een vijand van het volk. Vandaar. Wel vet, wat je me allemaal zegt, bij het uitzwaaien.

Mag ik dat op mijn blog quoten?

Grappig toch, dat je bij jou meer dan 11 dagen op een ANTWOORD kan wachten, maar dat je wel binnen het uur iemand staat uit te 'zwaaien'?

Er was eens een lul zonder huidje
die maakte een schreeuwend geluidje

jij bent niet geintereseerd in oplossingen, jij wil alleen maar tijd rekken.

En tijd, DAT hebben we nou net niet onbeperkt! vandaar, dat ik het praten staak, en naar meer 'effectievere' middelen overstap.

Zeg, lodewijk, ouwe liegjood, zou jij geen exclusief interview willen hebben, met de moordenaar van job cohen? Of heb je liever een interview met de man die de keel doorsnee van de vrouw van de 'burgemeester' van gouda? of heb je toch liever, per post, de voorhuidjes van 2 besnijdenisartsen?

wat is het leven toch mooi, en vol mogelijkheden!

Ik moet me aan we woord houden, en gaan...

There may be trouble ahead
But while there's moonlight and music and love and romance
Let's face the music

and dance

Lodewijk Nasser zei

Dat is weer een heel overtuigend stuk, Brullio. Nooit geweten dat ik Joodse voorouders had.

Naast scherp debater ben je dus ook een genaeloog.

Anoniem zei

'Een open brief aan mijn mede-Joden'
Lodewijk Nasser 22 september 2008


Wie is toch die brullio, waar je het telkens over hebt?

affijn, genoeg gelult, nu moet ik echt mijn trein halen

Michiel zei

Scherpe betogen krijg je hier Lodewijk. Leuke fans ook zie ik. Wat moet Bert Brussen nu gaan schrijven als HVV scribenten al landverraders zijn?

Lodewijk Nasser zei

@Michiel

Inderdaad, intellectueel Nederland heeft mijn blog blijkbaar al ontdekt.

Brussen zal betogen dat ik mijzelf aan het verbreedvelden ben, op zijn Jules Croisets.

Zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten.

Lodewijk Nasser zei

@ FLN

Ohnéé, lopen er meer van jouw soort rond?

En voortaan beter lezen, mijn beste. Dus niet alleen de koppen, anders maak jij je hier onsterfelijk belachelijk, voor zover je dat al niet hebt gedaan.

Bekijk het nogmaals, zou ik willen zeggen.

Anoniem zei

Beste Lodewijk en anderen, geboeid door het proza alhier ben ik zeker. Ferme taal. En dan de executies van landverraders. Tijdje terug zelfs nog op Frontaal Naakt, waar Traudl de Jonge mocht verklaren dat in navolging van Anton Mussert, typen als Marijnissen en Rosenmöller ook de kogel verdienen, zodat duidelijk mag zijn dat de doodswensen geen specifiek HVV-aangelegenheid betreffen. Maar om ieder misverstand uit te sluiten, vind ik virtuele executies onbehoorlijk, of ze nu op Frontaal Naakt of op HVV plaatsvinden. Ons land is formeel niet in oorlog, er is dus geen sprake van Bijzondere Rechtspleging, zoals die meteen na de bezetting ingevoerd werd, en waaronder 49 doodstraffen uitgevoerd werden.
Bovendien, wat precies is landverraad in vredestijd? Iedereen met wie je het niet eens bent voor een virtueel tribunaal slepen?

Filantroop

Anoniem zei

Ik heb de commotie rond Karskens een beetje gevolgd, en hoewel ik niet vind dat hij een kogel moet hebben, mijn man is het ook niet.

Natuurlijk is het goed dat hij het sprookje uitblaast dat het Nederlandse leger in Uruzgan een schone strijd strijdt. Ooorlog is smerig en daar vallen ook onschuldige kinder-slachtoffertjes bij. Dat moet je accepteren als overheid wanneer je je leger ergens heen stuurt.

Maar onze Bolsjewistische leiders hebben er voor gekozen om net te doen alsof ze daar heen gaan om hand in hand met de Afganen scholen te bouwen.


Dat is een leugen, en Karskens meldt dat. Toch krijg ik sterk de indruk dat Karskens onderdeel is van de club die onze soldaten voor elke kogel voor het gerecht willen slepen: heeft u eerst wel vriendelijk gevraagd of de vijand wil stoppen met schieten. Zie Eric O. en je begrijpt wat ik bedoel.

Ook de zoektocht naar bewijzen dat special forces van NL al heel lang actief waren in Afganistan vind ik contra-productief, tenzij we willen dat er dag-tot-dag verslaggeving over hun daden in de kranten dient te komen.

Het effect van de linkse journalistiek is dat ons leger vleugellam wordt.

Ik ben het wel eens met het idee dat we er niets te zoeken hebben, afganen zijn zo islamitisch dat democratie niet in hun woordenboek voorkomt. Zinloos om ze te helpen, ze kiezen zelf voor de Middeleeuwen. Het enige dat we moeten doen is vergelding bij een eventuele aanval (hadden de VS nav Bin Laden ook moeten doen dus), en gelukkig ligt het aan de andere kant van de wereld.

Lodewijk Nasser zei

@ Al,

Als Evers zoiets geplaatst had, dan zouden wij deze discussie niet voeren.

Anoniem zei

Aha, kort door de bocht zorgt dus voor splijting in de club der gelijkgestemden.